不動産・マイホーム・住まい探しはマイスマ

その他 市場調査 vs. マーケティングリサーチ - その違いを知ろう

市場調査 vs. マーケティングリサーチ - その違いを知ろう

市場調査とマーケティング調査の違いは曖昧であると言っても過言ではなく、両方の用語は多くの文脈で同義語として同じ意味で使用されます。市場調査とマーケティング調査は関連していますが、同一ではありませんが、関連する用語であるため、2 つの異なる用語として扱う必要があります。
更新日:2024年4月8日
閲覧数:370  お役立ち度数:000

市場調査とマーケティングリサーチ

Market research predicts how a product or service will perform when it hits the market based on data collected for research. For example, if an organization is trying to target women in their 20s whose salaries are above INR 50,000 for career development, collect data through an in-house research team or a third-party service.

  • Identify specific market trends and identify new areas with sufficient scope.
  • Envision the feasibility of a product or service before it is brought to market.
  • Forecast potential demand for your product or service.
  • Better strategize your advertising, promotion and marketing methods and identify areas for activation.
  • Identify the focus of the developed product and analyze whether there is room for improvement

Understand marketing research
Marketing research is the activity of collecting, analyzing, and recording data regarding products and services developed by a company. The team follows a clear strategy to collect data and interpret it to derive meaningful insights. This is very important in defining the marketing environment for your product or service.

Main purpose of marketing research
The purpose of marketing research is to provide insight into various trends in the market and customer reactions to these trends and products, allowing organizations to make decisions regarding marketing strategies and products or services.

Source: SDKI Inc official website
関連リンク
市場調査とマーケティング・リサーチ
https://www.sdki.jp/blog/difference-between-market-research-and-marketing-research/26

  • この記事へのコメントはまだありません。

あなたにおススメの記事

オシャレに見える☆整理整頓… 100均グッズでストレスフリ… 食器のアイディア収納 【使い勝手抜群!】キッチ…
『My住まい情報』一覧へ

住まいを探す

不動産&暮らしのおすすめ情報

『マイスマ』トップページへ